Згоріла техніка через перепади напруги? Алгоритм дій

Згоріла техніка через перепади напруги? Алгоритм дій

Неодноразово до редакції «Винниківського Вісника» зверталися мешканці, у помешканні яких через перепади напруги вийшла з ладу техніка – холодильник, телевізор, комп’ютер чи котел. Як повернути гроші за ремонт? Про це розповів начальник відділу правопросвітництва та взаємодії з суб’єктами надання первинної правової допомоги Першого львівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Ростислав Завада: Такі

Неодноразово до редакції «Винниківського Вісника» зверталися мешканці, у помешканні яких через перепади напруги вийшла з ладу техніка – холодильник, телевізор, комп’ютер чи котел. Як повернути гроші за ремонт? Про це розповів начальник відділу правопросвітництва та взаємодії з суб’єктами надання первинної правової допомоги Першого львівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Ростислав Завада:

  • Такі випадки, справді, непоодинокі. Алгоритм дій наступний:
  1. Насамперед потрібно зателефонувати диспетчеру електромереж і диспетчеру компанії-управителя та зафіксувати звернення з приводу даного випадку. При цьому необхідно записати час та прізвище людини, яка прийняла усне звернення, а також номер заяви.

Винним у пригоді є:

-якщо порушення на внутрішньобудинковій ділянці електромережі – компанія-управитель, надавач комунальних послуг;

-якщо порушення відбулись поза межами внутрішньобудинкової мережі – постачальник електроенергії.

  1. До приходу комунальників та електриків потрібно зробити фото, відео для підтвердження пошкодження мережі, техніки.
  2. Відтак потрібно направити звернення в обидва заклади з підписами двох сусідів, з вимогою з’ясування причини перепаду напруги та здійснення обстеження приміщення.
  3. Під час обстеження приміщення працівниками комунальних підприємств має бути складено акт про порушення. При заповненні цього акту варто наполягати на зазначенні причини – техніка згоріла внаслідок перенапруги. Якщо представник підприємства відмовляється в акті зазначати це, заявник не зобов’язаний його підписувати. Один примірник акта потрібно залишити заявникові та зберігати.
  4. Після цього необхідно звернутися до підприємства з ремонту техніки та попросити акт обстеження із зазначенням причини пошкодження, можливість і вартість ремонту. Обов’язково зберігайте чек, квитанцію про послуги сервісного центру з ремонту техніки.
  5. Відтак потрібно отримати висновок електротехнічної експертизи. В суд можна подавати і без цього висновку, і вже під час судового розгляду наполягати, щоб експертиза була проведена за запитом суду. За цю експертизу доведеться заплатити, але в подальшому, якщо рішення суду буде на вашу користь, то ці кошти можна буде стягнути з відповідача.
  6. Зібравши докази, потрібно написати обґрунтований лист-претензію, виклавши суть, причини та вимоги. На листі потрібно зазначити «додатки» та перерахувати назви документів та кількість їх аркушів (акт-претензія, чеки, відповіді, висновки).
  7. Претензію направляйте або рекомендованим листом з описом вкладення, зберігаючи корінець про отримання, або надавайте особисто в канцелярію, попросивши проставити відмітку про отримання (номер вхідного документа, дату, підпис про отримання). Згідно із Законом України «Про звернення громадян» ваше звернення має бути розглянуто протягом 30-45 днів.
  8. Якщо відповіді не надійшло:

– телефонуйте в організацію та питайте, де відповідь;

– звертайтесь до юристів для підготовки позовної заяви для подальшого звернення до суду;

– зверніться до Уповноваженого Верховної ради України з прав людини із заявою щодо порушення ваших прав на звернення, зазначивши обставини справи та назву підприємства, яке вчасно не надало відповідь.

Для того, щоб соціально незахищеним верствам населення отримати безоплатну вторинну правову допомогу (призначення адвоката за рахунок держави), потрібно звертатись до найближчого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Там вам допоможуть скласти звернення, претензії, а якщо ви маєте право на призначення адвоката, гарантованого державою, вам потрібно буде зібрати документи та оформити звернення. Після того, як буде призначено адвоката, він допомагатиме у зборі доказової бази, складатиме позовну заяву та представлятиме ваші інтереси в суді.

За детальнішою інформацією з даного питання та інших правових питань ви можможна звертатися в Перший львівський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: м. Львів, вул. Г. Чупринки, 71 або за телефоном: (032)237-08-09, (073)432-68-36.

visnyk
ADMINISTRATOR
PROFILE
Лариса КУБСЬКА

Дивіться також

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано. Обов'язкові поля позначено *

Cancel reply

Останні новини